𝗧𝗥𝗜𝗫𝗜𝗘 𝘃𝗶𝗲𝗿𝘁 𝟱𝟬 𝗷𝗮𝗮𝗿 𝗷𝘂𝗯𝗶𝗹𝗲𝘂𝗺 𝗺𝗲𝘁 𝘃𝗲𝗿𝗻𝗶𝗲𝘂𝘄𝗱𝗲 𝗵𝘂𝗶𝘀𝘀𝘁𝗶𝗷𝗹

Opgericht in 1974 als eenmanszaak door de Deen Bonnik Hansen, is het bedrijf uitgegroeid tot de Europese marktleider voor huisdieraccessoires. TRIXIE producten hangen, staan en liggen nu op alle continenten. Dit jaar viert het Noord-Duitse bedrijf zijn 50-jarig bestaan.

“Na de hereniging van Duitsland in de jaren negentig hebben we een ongelooflijke expansie doorgemaakt en konden we de veranderingen in de branche met succes begeleiden”, zegt directeur Volker Haak, die in 1985 bij TRIXIE zijn beroepsopleiding begon. Destijds bestond het team uit 7 medewerkers. Vandaag de dag zijn het er bijna 600 uit 27 verschillende landen, die op kantoor en in de buitendienst 6.500 producten voor honden, katten, knaagdieren, vogels en reptielen verkopen aan de groot- en detailhandel.

Met de verhuizing naar Tarp in 2002 en de voortdurende uitbreiding van de magazijn- en kantoorcapaciteiten, beslaat de TRIXIE site nu ongeveer 98.000 vierkante meter met een opslagruimte van 52.000 vierkante meter voor ongeveer 90.000 palletplaatsen en verschillende automatische shuttlesystemen.

“Ook de manier waarop wij ons productassortiment benaderen en samenstellen is veranderd”, legt Dirk Jessen uit, tevens directeur en verantwoordelijk voor de inkoop. In het verleden ging het voornamelijk om handelswaar die bij TRIXIE werd aan- en vervolgens weer uitgeleverd, maar inmiddels staat er een productmanagementteam van bijna 20 personen klaar, met experts op het gebied van design, diergeneeskunde en hondentraining om het assortiment voortdurend verder te ontwikkelen met de focus op dierenwelzijn en duurzaamheid.

Misschien juist omdat Tarp een beetje “afgelegen” is aan de bovenrand van Duitsland, is er voortdurend beweging in de richting en strategie van Trixie.

Zo startte reeds in 2019 een uitgebreid proces van marktonderzoek en de ontwikkeling van een nieuwe bedrijfsfilosofie: Friends for life. “Dit past in veel opzichten bij ons”, vertelt marketingmanager Claudia Menzel. “Ons assortiment is zo uitgebreid dat het huisdieren en eigenaren begeleidt in alle levenssituaties, van geboorte tot ouderdom. Maar we zijn ook vrienden als het gaat om onze medewerkers, klanten en leveranciers. We omschrijven onszelf graag als down-to-earth. We noemen iedereen bij de voornaam en gaan vriendelijk en op ooghoogte met elkaar om.

Het resultaat is een concept vol persoonlijkheid dat toegankelijk, sympathiek en vrolijk is, maar ook moderniteit en duidelijkheid uitstraalt. Het concept wordt visueel vertaald in een geoptimaliseerd logo, een nieuw verpakkingsontwerp en het gebruikte beeldmateriaal. De “eeuwige blauwen” gaan nu de winkels in met een fris en categorie-specifiek kleurenschema. “Een moderne, opvallende uitstraling die als geheel werkt en emotie uitstraalt – we kijken ernaar uit,” zegt Claudia Menzel.

Trixie zal het concept voor het eerst presenteren op de Interzoo in Neurenberg. De eerste verpakkingen in het nieuwe ontwerp worden vanaf mei/juni uitgeleverd.

Deel dit bericht