Garden Impressions: een nieuwe collectie in een nieuwe ambiance
Vanaf maandag 13 juni presenteert Garden Impressions een compleet nieuwe collectie tuinmeubelen en aanverwante artikelen. Plaats van handeling is het hoofdkwartier van Garden Impressions in Swifterbant, dat een bijzondere metamorfose heeft ondergaan.
200 nieuwe artikelen
Bart Fransen, directeur S&D van Garden Impressions, benadrukt dat de lancering van de nieuwe collectie ongekend vroeg in het seizoen plaatsvindt. “En dat ondanks alle beperkingen van de afgelopen periode. Daar zijn we best trots op, temeer omdat het ons toch weer is gelukt om een brede topcollectie samen te stellen, met wel 200 nieuwe artikelen.”
Trendy en innovatief
De collectie 2023 van Garden Impressions weerspiegelt de laatste trends voor buiten. Daarbij worden ook innovatieve praktische oplossingen geïntroduceerd. Een voorbeeld is een ruimtebesparende knockdown verpakking, die retailers helpt hun opslagcapaciteit beter te benutten.
Eigentijds decor
Om de nieuwe collectie extra aantrekkelijk te kunnen presenteren, heeft Garden Impressions het experience center in Swifterbant een ingrijpende update gegeven, aldus Fransen. “We hebben zowel de showrooms als de kantoren voorzien van een frisse en eigentijdse look & feel. Bezoekers zullen hun ogen uitkijken, niet alleen vanwege de prachtige collectie maar ook vanwege die verrassende nieuwe ambiance.”
Na de kick-off op 13 juni zijn retailers (bij voorkeur op afspraak) welkom in Swifterbant om de nieuwe Garden Impressions-collectie persoonlijk te komen bekijken.
UK verkoopteam
Garden Impressions blijft groeien binnen het Verenigd Koninkrijk en Ierland met een speciaal verkoopkantoor en een magazijn en distributiecentrum. Garden Impressions Outdoor UK wordt geleid door Nigel Hampson en is er net in geslaagd om een bekend gezicht binnen de branche te werven, Jeremy Kidd. Jeremy brengt een schat aan ervaring met zich mee. Hij heeft meer dan 30 jaar in de tuinsector gewerkt en meer recentelijk in de sector Outdoor Living.
Het interne team is ook versterkt met Oliver Smith die eerder dit jaar als Sales Office Manager aantrad.
Verkoopteam Nordic
Garden Impressions start op 1 september van dit jaar met haar nieuwe Nordic verkoopkantoor in Denemarken. Samen met het nieuwe Nordic-team en Sales Manager Thomas Vetter, een ervaren salesprofessional in de outdoor branche, zullen zij de gehele regio bestrijken voor de on- en offline sales aan tuinmeubelaccounts.
Samen met de andere Europese teams zullen zij internationaal deelnemen aan de Kick Off en Pre Sales 2023 voor Garden Impressions Outdoor. Deze zeer belangrijke regio in de strategische plannen voor Garden Impressions voor de komende jaren wordt ondersteund door het hoofdkantoor in Nederland en een lokaal marketingbureau voor de on- en offline marketingondersteuning. Westerman Logistics gaat als fulfilmentbedrijf ondersteuning bieden met hun nieuwe hub in Malmö.
Garden Impressions Outdoor BV neemt deel aan de MVO methodologie van EcoVadis
Garden Impressions Outdoor is direct betrokken bij het EcoVadis Customer Engagement Team inzake een MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) evaluatie als leverancier voor haar business partners. Doelstelling hierbij is om de uit te werken policy en richtlijnen van MVO direct op te nemen bij de business rules van Garden Impressions Outdoor BV.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) is de verantwoordelijkheid van een organisatie voor de effecten van haar besluiten en activiteiten op de maatschappij en het milieu door transparant en ethisch gedrag (Bron: ISO 26000).
Naast de factoren tijd, kwaliteit en prijs wordt duurzaamheid dus de vierde belangrijke factor bij de selectie van toekomstige leveranciers en zakenpartners.
Het doel van de MVO-methodologie van EcoVadis is om de kwaliteit van een MVO-beheersysteem van een bedrijf te evalueren op basis van de beleidsregels, maatregelen en resultaten van het bedrijf. De evaluatie richt zich op 21 onderwerpen die in 4 thema’s onderverdeeld zijn (namelijk milieu, arbeidspraktijken & mensenrechten, ethiek, duurzame inkoop). De 21 onderwerpen of criteria zijn gebaseerd op internationale MVO-normen zoals de Global Compact Principles, de conventies van de Internationale Arbeidsorganisatie (IAO), de normen van het Global Reporting Initiative (GRI), de ISO 26000-norm en de CERES-principes.
Solex
Garden Impressions zal aanwezig zijn op de komende Solex Fair in Birmingham van 12 tot 14 juli met de nieuwste collectie op maar liefst 250 vierkante meter beursvloer.
Deel dit bericht