Nieuwe plantenvoeding

Wilma’s Lawn en Garden

Het begon ooit met de verkoop van plantenvoeding in de agrarische sector, maar sinds een paar jaar richt Wilma’s Lawn & Garden zich ook op de particuliere markt. Nu introduceert het bedrijf uit Rosmalen een nieuw assortiment aan plantenvoeding, dat werd ontwikkeld voor diverse populaire plantensoorten, zoals onder andere de orchidee, bonsai en palm. 

Deze voeding onderscheidt zich door de NPK-ver- houdingen. “De plantenvoeding van Wilma’s Lawn & Garden is vaak sterker geconcentreerd dan die van concullega’s”, laat accountmanager Pim de Boer weten. “Onze producten zijn uniek door hun concentratie en diversiteit.” Dat licht hij toe: “Een bloemist heeft dikwijls plaatsgebrek, maar heeft wel ruimte om flesjes van 100 milliliter geconcentreerde plantenvoeding te plaatsen. Bovendien hebben we een divers assortiment, dat zowel allround- als specifieke voedingen bevat.” 

Voorbeelden zijn de Wilma-1, -2 en -3, om toe te passen in de plant-, groei- en bloeifase, of Cocolite-11 en -22, kokossubstraten die meststoffen bevatten voor een goede opstart. De substraten hebben een zeer goede waterretentie en zijn door de unieke combinatie van kokos met perliet zeer luchtig. Deze hoogwaardige producten zijn gecertificeerd met het RHP Horticulture-keurmerk, waardoor ze uniek zijn in de consumentenmarkt. 

De kennis die Wilma’s Lawn & Garden in 23 jaar heeft opgedaan in de professionele sector, wordt nu dus ook ingezet in het zo- genaamde ‘huis-, tuin- en keukengebied’. Daarnaast houdt het bedrijf de veranderende markt van planten(voeding) nauwlettend in de gaten, en doet het onderzoek op de eigen R&D-afdeling. “We doen alles in eigen beheer: van onderzoek en ontwikkeling tot de marketing en verkoop.” 

“De unieke producten die we nu bij bloemisten en tuincentra verkopen, zijn verpakt in fleurige en kleurige flesjes van 100 milliliter tot 1 liter”, vertelt de accountmanager. De focus ligt nu op de bloemisten, omdat daar eenvoudiger in een persoonlijk gesprek kan worden belicht wat Wilma’s Lawn & Garden als betrekkelijk nieuw merk uniek maakt. “Maar uiteraard werken we ook graag samen met andere verkopers”, besluit Pim de Boer.• 

Deel dit bericht