PROSPECTT: inspirerende merken
De Trendz voorjaarsbeurs was voor iedereen een uitgelezen mogelijkheid om branchegenoten na lange tijd weer te ontmoeten. Commerciële partijen en consumenten hadden na lange tijd weer de gelegenheid om inspiratie op te doen. Voor Kees Leefl ang, commercieel directeur van Prospectt, was de beurs alleen al daarom zeer geslaagd. DeTuinMarkt sprak met Kees over inspiratie met nieuwe middelen, zoals apps en netwerken.
Tekst: Erik van der Does de Bye
Prospectt vertegenwoordigt 25 merken van lifestyle-artikelen in de Benelux die allemaal via één platform besteld kunnen worden. Naast een eenvoudig bestelproces staat een persoonlijke aanpak centraal voor Prospectt. Kees: “Elke klant krijgt één contactpersoon, één levering en één complete factuur. Doordat onze merken elkaar goed aanvullen, ‘bijten’ ze elkaar niet.” Prospectt helpt ook bij het commercieel stylen van winkels. “Wij kunnen een compleet winkeladvies geven over een pakkende inrichting.”
Netwerken
De afgelopen jaren is Prospectt sterk gegroeid en voor de komende tijd wordt vooral de verdieping gezocht. Deze verdieping wordt onder ander bereikt door netwerken. Prospectt doet meer dan alleen vertegenwoordigen. Het bedrijf brengt verschillende winkels bij elkaar door middel van netwerkbijeenkomsten. “Elke ondernemer heeft sterke punten en door mensen bij elkaar te brengen, kunnen ondernemers van elkaars sterke punten profiteren en gezamenlijk meer brengen dan elk afzonderlijk”, vertelt Kees. “We organiseren deze bijeenkomsten rondom een bepaald thema. Dat kan op het gebied van styling zijn. Sommige winkels worden op basis van emotie ingericht, andere winkels juist strak. Een volgend thema kan accountancy zijn.” Met een eigen app blijven klanten met elkaar en met Prospectt verbonden. Via de app kunnen zij heel eenvoudig bestellingen plaatsen. Kees: “We proberen met ons netwerk en de app steeds naast de winkelier te blijven staan. Zo blijven de lijnen kort en kunnen we optimale service verlenen aan onze klanten.” •
Deel dit bericht