Daily Trade Fair Venlo; De allerleukste inkoopplek van Europa

Op donderdag 14 juli organiseerde de Daily Trade Fair een inspiratiemiddag voor haar partners.
Een mix van bestaande standhouders, partners en geïnteresseerden brachten een bezoek aan dit
vernieuwende beursconcept voor hospitality, home, gift en garden professionals in Venlo.
Lex Ebus, directeur Daily Trade Fair Venlo, gaf een toelichting op alle ontwikkelingen, en lichtte de
uitbreiding van de plannen toe. Naast een jaarrond beurs, waar bezoekers inkopen middels een
innovatieve app, komt er ook een hospitality zone en worden er (externe) beurzen en
evenementen georganiseerd.
Het centrale hart van de hospitality zone bestaat uit een prachtige showkeuken, met aan
weerszijden tribunes. Hieromheen een gezamenlijke hospitality showroom van maar liefst 900 m2
,
welke ook als functionerend restaurant en eventruimte gebruikt gaat worden. Standhouders
pakken hierbij niet alleen uit met een eigen showroom, maar bouwen zelfs hun eigen experience
center binnen Daily Trade Fair Venlo. Hiermee zet Daily Trade Fair Venlo samen met haar partners
nog meer in op inspiratie en beleving.
Jan Klerken, directeur en eigenaar van The Scelta Institute, is één van de ondernemers met
grootse plannen bij de Daily Trade Fair. Scelta hoort bij de ’s werelds grootste champignons
exporteurs, met verkoop in meer dan 80 landen. Deze positie danken zij aan de enorme
creativiteit en innovaties waarmee zij opereren. Alle aanwezigen luisterden aandachtig naar de
mooie plannen waarmee Jan een vliegende start wil gaan geven aan de Daily Trade Fair,
waaronder het bouwen van een flagship store voor zijn innovaties.
Blijmaker en Shopoloog Chantal Riedeman gaf in een powersessie een inkijkje in het brein van
inkopers. Hoe en waarom nemen zij een aankoopbeslissing? En hoe kun je daar in een showroom
zo goed mogelijk op inspelen? Tevreden klanten zijn niet meer voldoende, blije klanten zorgen
voor meer omzet. Deze zijn nodig om de doelstelling van Daily Trade Fair Venlo te bereiken; de
allerleukste inkoopplaats van Europa te worden!
De ontwikkeling van al deze plannen kosten meer tijd dan de organisatie voor ogen had. Samen
met de standhouders werd gebrainstormd over de marsroute richting de opening in januari 2023.
Lex Ebus: ,,Ik ben enorm trots op het deelnemersveld dat al met ons mee doet. We zijn kritisch in
wie we aanhaken en zijn op zoek naar pareltjes voor ons concept. Tijdens onze bijeenkomst blijkt
dat dit al goed lukt. Er is een hele goede saamhorigheid, deelnemers denken actief mee en willen
ook hun bijdrage leveren aan de groei van deelnemers. De term “Standhouder” dekt de lading
dan ook al lang niet meer, voortaan noemen we hen “Ambassadeurs’’ ”.

Meer weten over het bedrijf

Deel dit bericht