Duurzame concepten op de GRS Novemberbeurs

Op 16 en 17 november jl. vond de GRS-novemberbeurs plaats waar voornamelijk tuinwinkel- en groen assortiment werd gepresenteerd. Rondom deze assortimenten was veel aandacht voor het thema ‘Duurzaamheid en besparen’.

Een blikvanger op de beurs was de regentonnen parade die in samenwerking met diverse leveranciers was opgetuigd. Regentonnen hebben een zeer duurzame functie en konden daarom niet ontbreken op deze beurs. Ook was er weer groot groenplein waar een fors aantal groene voorkeursleveranciers hun aanbod toonde dat varieerde van vaste- tot mediterrane planten.

Diverse duurzame concepten van de GRS-voorkeursleveranciers werden uitgelicht in de corridor. De leden van GRS konden een stem uitbrengen op een van deze duurzaam geproduceerde-, van duurzaam materiaal gemaakte-, of verpakte concepten. Elho kwam als winnaar uit de bus met het Ocean concept en mocht de prijs voor de ‘Meest duurzame ontwikkeling’ in ontvangst nemen. De Ocean collectie is gemaakt met maritiem afval zoals visnetten en touwen. Door maritiem afval te hergebruiken in het productieproces, wordt voorkomen dat het afval in de oceanen terecht komt.

In de stand van GRS Retail was heel veel aandacht voor online zichtbaarheid. De online experts van GRS Retail boden de GRS leden alle facetten om een sterke online marketingcampagne op te zetten. Gekleed in een feloranje trui met de tekst ‘Hoe zichtbaar ben jij online?’ kon niemand dit vraagstuk meer negeren.

De opkomst van de GRS leden was weer heel goed te noemen, waardoor het gezellig druk was op de beurs. Op 15 en 16 februari wordt de volgende GRS-huisbeurs georganiseerd die in het teken zal staan van najaar en kerst.

Deel dit bericht