Ubbink® Vijftig jaar vijverspecialist
In 2024 is het vijftig jaar geleden dat Ubbink® de eerste voorgevormde vijvers verkocht. Sindsdien is het assortiment zeer sterk uitgebreid, wat resulteerde in een compleet assortiment onder het logo van het ‘groene kikkertje’. En niet alleen in Nederland, maar in heel Europa heeft Ubbink® een naam hoog te houden. Pets & Green Business sprak met Michaël Bol, commercieel directeur, over de afgelopen én de komende vijftig jaar. En over visvoer.
Tekst: Erik van der Does de Bye
“De kracht van Ubbink® is dat wij altijd dicht bij de basis zijn gebleven”, vertelt Michaël. “We zijn blijven innoveren, maar wel met het doel om het eenvoudig te houden voor de consument, die de gezelligheid van een vijver in de tuin wil ervaren en hiermee de biodiversiteit in zijn of haar tuin vergroot.”
Visvoer
Nieuw in het assortiment van Ubbink® is visvoer. Ubbink Universal Fish Mix is de productnaam van basisvoer voor standaardvijvervissen. Voor het hogere segment koi- en steurvissen komt Ubbink Heikō op de markt. “Met deze beide merken kunnen we voor elke vijvervissoort het juiste, gezonde visvoer leveren”, aldus Michaël. “Het segment Universal bestaat uit vier verschillende soorten die in verschillende afmetingen en hoeveelheden beschikbaar worden. Ook voor Ubbink Heikō komen vier verschillende soorten beschikbaar. Met het visvoer wordt Ubbink® één van de meest complete merken op het gebied van de vijver. Wij zijn vrijwel de enige leverancier die het complete vijversegment bestrijkt – van aanleg, techniek, onderhoud en decoratie tot straks dus ook het visvoer.”
Naast visvoer brengt Ubbink® komend jaar meer op de markt. Zo wordt het assortiment voor waterbehandeling volledig vernieuwd en komt er een compleet nieuw concept van wateronderhoudsmiddelen. Ook komt er een relaunch van het filterassortiment. “Zo blijven wij ook in de toekomst steeds het assortiment verder optimaliseren en waar mogelijk verder uitbreiden met nieuwe productcategorieën en noviteiten op het gebied van vijvers”, aldus Michaël.
outsideliving.com
Deel dit bericht