Laroy Group in goeden doen op vakbeurs ANIDO

De ANIDO-beurs in het Belgische Kortrijk werd dan wel uitgesteld naar 4 en 5 september vanwege corona-bezorgdheden in februari; toen het eenmaal zover was, was het bij de stand van Laroy Group een drukte van belang. De vele Belgische, Noord-Franse en Nederlandse bezoekers die de beurs aandeden, kwamen bijna zonder uitzondering wel een keer langs bij de stand van The house of brands, dat zich meer en meer profileert als Home for pets & people.

Tekst: Sander de Goede

Meer dan 200 nieuwigheden op ANIDO
Er was daadwerkelijk heel wat ‘lekkers’ te ontdekken bij de Laroy Group-stand. Op hun expositieruimte van 240 m² vertoonden zij veel nieuwigheden voor het eerst op Belgische bodem. We zagen een grote verscheidenheid aan merken en uiteraard werd er ingespeeld op de nieuwste trends. Met een in-house designteam van 22 mensen en twee Europese productiesites voor voeding, is Laroy Group dan ook een powerhouse in de ontwikkeling van voeding en benodigdheden voor huisdieren. Op ANIDO was er een nieuwe serie hondenharnassen van EXPLOR Ultimate Fit te bewonderen, net als alle nieuwe snacks waar het bedrijf nadrukkelijk op inzet. De grote muur met meer dan 200 nieuwe items was duidelijk een van de favorieten bij de standbezoekers.

Op weg naar een duurzame toekomst
Duurzaam ondernemen is een essentieel thema voor Laroy Group en dat was ook duidelijk te zien. Zo wordt het assortiment van duvoplus uitgebreid met duurzamere producten die het groene ECO-label dragen. Deze producten richten zich op het gebruik van gerecycleerde en hernieuwbare grondstoffen en biologische afbreekbaarheid. Ook met het vleesvrije ECO snack-assortiment, zetten ze actief in op het verminderen van de impact op het milieu.

Tekst gaat verder onder de afbeelding.

Website verbeterd
Ook online zette Laroy Group grote stappen vooruit. Op 16 augustus werd hun vernieuwde website (laroygroup.com) gelanceerd. Daardoor kunt u nu gebruikmaken van een geoptimaliseerde zoekfunctie en een betere, eenvoudigere gebruikerservaring. Als zakelijke klant kunt u nu dus nog sneller en gemakkelijker uw bestellingen afhandelen, zowel op desktop als op mobiel. De nieuwe website werd tijdens ANIDO al gedemonstreerd.

“In 2012 werden het huidige e-commerceplatform en de corporate site gelanceerd toen het bedrijf nog Laroy Duvo heette. Inmiddels, tien jaar later, worden er maandelijks meer dan 1500 B2B-orders verwerkt voor een totale orderwaarde van meer dan €750.000 per maand. Na jaren van gebruikersonderzoek, UX-ontwikkeling en codering is het wachten eindelijk voorbij en zijn we live met de nieuwe laroygroup.com, waaraan we ook in de komende jaren nog verder zullen bouwen. We blijven zo aan de weg timmeren om onze dienstverlening te verbeteren”, sluit Wouter De Schepper, marketing manager van Laroy Group, optimistisch af.

Deel dit bericht