Weenect traceert elk huisdier

Het is de schrik van elke dierenliefhebber: het hek staat open en de hond is weg. Of de kat is al twee dagen niet thuisgekomen. Als u graag wilt weten waar uw viervoeter zich bevindt, dan is de tracker van Weenect de perfecte oplossing. Deze kleine apparaten staan in verbinding met GPS. Zo heeft u altijd zicht op het ‘trackrecord’ van uw dier. DeTuinMarkt sprak met Gil Van Roye, business Manager Benelux bij Weenect, over de tracker en plannen voor de toekomst.

De oorsprong van Weenect ligt in Frankrijk. In 2012 begonnen drie ondernemers met het produceren van GPS-trackers voor huisdieren. In tien jaar tijd is Weenect uitgegroeid tot marktleider op dit gebied. Het bedrijf is niet alleen in Frankrijk zeer succesvol, maar ook in de Benelux en groeit op dit moment ook sterk in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

De tracker
Hét product van Weenect is de tracker. Gil legt uit hoe het werkt: “Dit kleine apparaat, van ongeveer 5 centimeter lang, wordt door middel van een schuifhoesje bevestigd aan de halsband van hond of kat. Middels GPS kunt u op een speciale app altijd zien waar uw huisdier zich bevindt. Dat is voor veel mensen een grote geruststelling.” U zult de eerste niet zijn die dacht dat uw kat kleine ommetjes maakte, terwijl hij geregeld in een weiland twee kilometer verderop blijkt te jagen. En hoe fijn is het als u uw hond ongedeerd kunt terugvinden nadat deze twee tellen aan uw aandacht was ontsnapt. “Voor honden en katten wordt de tracker het meest gebruikt, maar ik heb ook foto’s ontvangen van mensen die hun schaap, ezel of zelfs papegaai ermee hebben uitgerust.” De tracker werkt op een batterij. Deze is door middel van een magnetisch bakje in twee uur volledig op te laten en garandeert een werkingsduur van zeker drie dagen.

“Dit maakt de tracker ook in de praktijk een handige tool”, zegt Gil. “Het apparaat is dermate klein dat het dier zich er niet aan zal storen. Het is de lichtste tracker die er op de markt te vinden is.” Ook legt Gil uit waarom er geen gebruik gemaakt wordt van een chip. “De technische ontwikkelingen gaan snel, maar het is nog niet mogelijk om een chip in het dier in te brengen. Het probleem zit ’m dan in de batterij en iedereen begrijpt dat een dier niet aan een oplader kan worden gezet.”

Service
De tool is zeer geavanceerd en neemt veel zorgen bij mensen weg. Maar Weenect onderscheidt zich ook met service. “Wij leveren niet alleen het product, maar geven ook advies”, vertelt Gil. “Dat advies geven wij altijd in de eigen taal. Als internationaal bedrijf willen we zo dicht mogelijk bij onze partners staan. En die partners zijn de fysieke winkels en de webwinkels die deze tracker verkopen. Om hen zoveel mogelijk van dienst zijn, zijn wij altijd bereikbaar voor vragen en feedback.” Deze service geldt voor iedereen. Gil: “Wij zijn zowel B2B- als B2C-gericht. Dat betekent dat niet alleen partners, maar ook gebruikers altijd op ons kunnen rekenen.” De ontwikkelingen staan uiteraard niet stil. Weenect wil verder uitbreiden, onder andere in Scandinavië en Italië. “En we onderzoeken of ons product ook in de Verenigde Staten kan worden verkocht.” Ook op technisch gebied blijft er gewerkt worden aan verbeteringen. “De feedback van partners en klanten is voor ons zeer belangrijk. Wij gebruiken deze om de tracker nog beter te maken”, besluit Gil.•

www.weenect.com

Deel dit bericht