Inkoopcentrum TICA TRENDS & TRADE
biedt ruim aanbod lifestyleproducten

TICA Trends & Trade is in september een samenwerking gestart met het online platform Orderchamp en wil hiermee het beste van twee werelden, online en offline, bieden. “We merken dat hier belangstelling voor is. Veel klanten hebben hun account al gekoppeld”, vertelt marketingmanager Lieke Linssen. TICA Trends & Trade is te bezoeken in Venlo en Aalsmeer. Het B2B lifestyle-inkoopcentrum biedt keuze uit ruim 300 merken en heeft een enorm breed assortiment dat bestaat uit tuin-, interieur- en cadeauartikelen, delicatessen en meer.

Tekst: Rosanne de Boer

“We bedienen als B2B lifestyle-inkoopcentrum professionals die een raakvlak hebben met de lifestylebranche”, legt marketingmanager Lieke Linssen van TICA Trends & Trade uit. “Dan hebben we het niet alleen over mensen uit de detailhandel, maar ook over een horeca-ondernemer die zijn zaak wil aankleden of iemand die meubels nodig heeft om zijn project in te richten. We beschikken over een klein team van topstylisten die voor TICA trends selecteren en presenteren. Op de website staan onder het kopje Get Inspired de voorjaarstrends voor 2023.” De stylisten kozen voor opvallende kleurcombinaties, vrolijke accenten en expressieve materialen.

Lokale producten
“TICA startte in 1999 in Aalsmeer en Trends & Trade begon rond diezelfde tijd in Venlo. In 2016 zijn beide bedrijven samengevoegd om een sterkere positie in de markt te verkrijgen.” Linssen is ambitieus: “Ons doel is het meest toonaangevend in Europa blijven. Op een oppervlakte van 55.000 meter kunnen bijvoorbeeld bloemisten een hele dag rondlopen en hun eigen collectie samenstellen, om vervolgens allemaal met iets anders weer buiten te komen. We helpen ondernemers onderscheidend te zijn. We zijn zeven dagen per week open en houden koopavonden: in Venlo op maandag en dinsdag en in Aalsmeer op maandag.” In Venlo zijn er twee locaties op loopafstand van elkaar. “In de TICA Concept Store verkopen we ook lokale producten, als een proefpark. Slaan de producten aan, dan houden we ze in het assortiment. De TICA Concept Store zit in Aalsmeer in het pand zelf.”

Beleving
Via de samenwerking met Orderchamp wil TICA Trends & Trade het beste van de twee werelden, bieden zodat hun klanten het offline en online shoppen kunnen combineren. “Er zijn klanten die altijd online inkochten, maar nu de beleving willen van het offline shoppen. Anderen willen overstappen naar online. De meesten profiteren van de combinatie. Orderchamp biedt enkel online producten aan en was met 6.000 merken onze sterkste online concurrent. Het leek logisch om samen te werken en wij geloven in deze samenwerking. We plukken er nu na een paar maanden al de vruchten van en zien een groei in het aantal klanten.”

Deel dit bericht