Prins lanceert campagne ‘Check die drol!’
Onder het motto ‘Check die drol!’ lanceert Prins Petfoods dit voorjaar een informatieve, inspirerende en verrassende campagne waarbij de ontlasting van honden en katten centraal staat.
Uit onderzoek, dat reacties van 1692 honden- en katteneigenaren opleverde, blijkt dat er veel vragen zijn over hoe de ontlasting van een dier er eigenlijk uit hoort te zien. Wat zijn alarmsignalen, en wat moet je dan doen?
Hulp van Dr. Ollie
Via checkdiedrol.prinspetfoods.nl kunnen eigenaren de drol van hun dier checken en een gericht (voedings)advies krijgen. Daarbij worden ze geholpen door de ludieke Dr. Ollie, een geanimeerde vlieg met veel praktijkervaring. Hij legt aan de hand van een scorekaart uit dat de vorm en kleur van honden- en kattendrollen iets zeggen over de voeding, spijsvertering en daarmee de gezondheid van het dier. Dr. Ollie is te bekijken via https://youtu.be/OFkNFpSwo4I
Het effect van voeding
Het blijkt dat 39 procent van de honden- en 21 procent van de katteneigenaren weleens is overgestapt naar een andere voeding, in de hoop dat de ontlasting van hun dier daar beter van zou worden. Die overstap had bij maar liefst 90 procent van de honden en 80 procent van de katten het gewenste effect. Tijdens de campagne ontvangen eigenaren bij aankoop van een Prins Protection voeding met prebiotica en probiotica voor een goede spijsvertering een gratis poepzakjeshouder of kattenbakschepje voor hun dier.