Tuinplus helpt de retailer de vruchten plukken van deze tijd
Tuinplus is al 27 jaar een betrouwbare partner voor de bekendste bouwmarkten en tuincentra van Nederland. Als groothandelsbedrijf met een goede voorraadspositie, óók in seizoensartikelen, levert het tuinzaden, bloembollen en tuinartikelen. Zodoende voert Tuinplus ook eigen merken, zoals Oranjeband zaden, Horti tops, Buzzy en SOGO. Met deze laatste introduceren zij een nieuw merk tuinartikelen dat zelf zaaien en kweken promoot.
Tuinplus wil mensen laten genieten van zelfgekweekte producten. SOGO is een volledig assortiment en biedt alle benodigdheden om zelf planten te kweken. ‘We zaaien perspectief ’ is het credo. Tuinplus wil namelijk de startende zaaier van dienst zijn. Vroeger was een moestuin noodzakelijk en leerde je van je (groot)ouders hoe je deze onderhoudt. Nu is tuinieren vooral een hobby. Tuinplus wil daarin een inspirerende rol spelen en dat valt in goede aarde.
Nieuwe aanwas
Naast SOGO richt Tuinplus zich, de komende tijd, op kinderen. De growkit en aanvullende educatie gaan meer de aandacht krijgen. Ook voor de retailer is het zaak om de consument uit te nodigen om – en te leren hoe – te zaaien. Deze nieuwe aanwas is belangrijk voor de doorstroom en het voortbestaan van de branche. De consument voorlichten is een taak die nu is weggelegd voor de fabrikant en retailer. Voor deze laatsten ligt hier een mooie samenwerking in het verschiet om de consument te binden en te inspireren.
Wie zaait zal oogsten
Tuinplus wil samen met retailers het consumentengedrag positief beinvloeden. Als leverancier helpen zij tuincentra om hun klanten te inspireren, met slimme concepten voor de inrichting van de winkel. Tuinplus wil stimuleren dat de consument gunstige verbanden legt. Zoals het plaatsen van kindergereedschap naast zaden en het plaatsen van zadendisplays bij BBQ’s. Zo wordt zaad – en het uiteindelijke gewas – opgepakt als een ingredient voor de keuken en de moestuin in verband gebracht met koken en eten.
Tuinieren als levensstijl
Dat dit relevant is, komt niet uit de lucht vallen. Tuinieren is meer dan een klusje. Het kan een wezenlijk onderdeel van je levensstijl zijn. Dat wordt steeds vaker beinvloed door actuele thema’s, zoals een vegan lifestyle en bewuste omgang met het milieu. Dat zie je terug in de populariteit van producten zoals microgreens en spruitgroente: groentes die je het hele jaar door binnenshuis kunt zaaien. Ook Tuinplus weet trends en ontwikkelingen te vertalen naar innovatieve producten of een private label. Zodoende helpt het iedere retailer de vruchten te plukken van deze tijd
Deel dit bericht