Spaceshuttles winnaar ‘groen in de klas’ prijsvraag

Voel je lekkerder met groene planten om je heen, óók in het klaslokaal. Dat is de insteek van Air So Pure. De telersvereniging zet in op een groene revolutie en brengt groen naar school. In samenwerking met Bloemenbureau Holland heeft Air So Pure een ‘Groen in de Klas’ wedstrijd georganiseerd waarbij basisschoolklassen zich konden opgeven voor een groene transformatie.

Het initiatief benadrukt de positieve invloed van luchtzuiverende planten in de leeromgeving. De luchtzuiverende groenmakers van Air So Pure verwijderen ‘vieze geurtjes’, zetten Co2 effectief om in zuurstof en verhogen de luchtvochtigheid. Dit leidt tot een betere luchtkwaliteit in klaslokalen, wat vervolgens weer resulteert in een betere werking van de hersenen. Onderzoeken tonen aan dat een groene omgeving met luchtzuiverende planten de zintuigen prikkelt, creativiteit en productiviteit stimuleert en de concentratie verhoogt.

Jungle transformatie

Na vele leuke en originele inzendingen hebben uiteindelijk de Spaceshuttles (leerlingen van groep 6/7 van basisschool Het Vianova) de Groen in de Klas wedstrijd gewonnen. In persoonlijke brieven legden de leerlingen uit waarom zij geloofden dat hun klas de jungle make-over verdiende. Volgens hen kon het klaslokaal wel wat groen gebruiken om de gezelligheid te vergroten en de concentratie te bevorderen. De leerlingen waren teleurgesteld over de eerdere nepplanten in hun klas en keken serieus op de bijgevoegde foto’s. Hun verklaring: “We keken sip omdat de klas kaal en saai was.”

Begin november werd de basisschool in Alphen aan den Rijn verrast door Bloemenbureau Holland en de brandmanager van Air So Pure. Na het vergroenen van het klaslokaal werden de Spaceshuttles getrakteerd op een gastles over plantverzorging. De leerlingen ontvingen daarbij een verzorgingskit met alle nodige informatie om ervoor te zorgen dat de planten in optimale conditie blijven. Ronald Van Schie benadrukte dat het essentieel is om kinderen van jongs af aan de positieve effecten van planten te laten ervaren.

Het vergroenen van deze basisschoolklas heeft inmiddels ook landelijke media-aandacht gekregen. Tijdens een uitzending van de Hortibiz Newsradio én Goedemorgen Nederland kwam deze klas aan bod, samen met de ervaringen en inzichten van Air So Pure en Bloemenbureau Holland.

Sinds 2007 staat Air So Pure bekend als hét merk voor bewezen sterke luchtzuiverende planten van hoge kwaliteit. De vereniging telt 14 trotse leden en beschikt over een uitgebreide collectie van 17 productgroepen en ruim 170 artikelen. Met de merkbelofte ‘A world of wellbeing’ en een eigentijdse uitstraling informeert Air So Pure consumenten over de positieve effecten van hun planten, zowel fysiek voor het binnenklimaat als mentaal, waarbij het motto luidt: je lekkerder voelen met Air So Pure® planten om je heen.

Luister het radiofragment bij HortiBiz hieronder terug of bekijk hier het fragment van Goedemorgen Nederland (8m57s). Zij bezochten de jungleklas in Alphen aan den Rijn.

Meer weten over het bedrijf

Deel dit bericht