Partnership Liverpool FC en Husqvarna

Husqvarna is vanaf heden officieel partner van Liverpool FC. Het is het eerste partnership in zijn soort en is onderdeel van een meerjarige overeenkomst tussen de voetbalclub en de Zweedse wereldspeler op gebied van terreinbeheer en gereedschappen voor groenonderhoud. Zowel de velden van het Anfield stadion als de trainingscentra worden onderhouden met ultramoderne en innovatieve machines. Er worden maairobots ingezet die volledig autonoom werken met satellietnavigatie en accugereedschappen die een minimale ecologische footprint hebben. De samenwerking is een logische ontwikkeling nadat in 2021 de eerste maairobots voor een perfecte conditie van de sportvelden voor de spelers van Liverpool FC zorgden.

Partnership
Yvette Henshall-Bell, president Europe BU Forest and Garden Division Husqvarna Group: “We zijn trots op de samenwerking met Liverpool FC. We delen dezelfde waarden, innovatieve aanpak en focus op duurzaamheid en we kijken ernaar uit om geweldige dingen te bereiken, zowel op als buiten het veld.” Anton de Jong, algemeen directeur Husqvarna Nederland: “Gody Gakpo, Virgil van Dijk, Arne Slot en de lijst is nog langer. Ik hoef dus niet uit te leggen dat wij juist als Husqvarna Nederland ontzettend blij zijn met deze internationale samenwerking! Los van de emotie die bij voetbal altijd meetelt, biedt dit partnership volop kansen om verder te bewijzen dat we op topniveau presteren met onze innovaties als de Automower en accugereedschappen voor hoogwaardig onderhoud.”

Premium merken
Ben Latty, commercieel directeur Liverpool FC: “Met de samenwerking slaan twee partijen de handen ineen met hun gedeelde waarden en innovatieve aanpak. We willen onze ambitieuze doelstellingen verwezenlijken door premium merken aan te trekken die passen bij onze club en die ook bijdragen aan verder succes op het veld. De staat van dienst van Husqvarna op gebied van terreinonderhoud is ongeëvenaard. We kijken er dan ook naar uit om nauw samen te werken zodat onze faciliteiten volgens de hoogst mogelijke normen worden onderhouden.”

Aandacht
De samenwerking zal wereldwijd onder meer zichtbaar worden via de diverse sociale mediakanalen (met in totaal zo’n 186 miljoen volgers) en via de LED-borden tijdens de wedstrijden.

Deel dit bericht